Halaman


Percuma....

Share this history on :

Menatap wajah yang sendu menari diatas kelopak mata indah
Mungkin aku hanya bernyanyi saja, di saat wajar bersembunyi.
Mungkin juga aku akan bermain manja diantara para dewi malam.
Akan aku buktikan diantara para permaisuri penjemput bintang Gemini.
Inilah aku, tentang kata yang percuma hanya ada di dalam hatiku.
Merasuk, menjelma diantara pikiranku.

Hanya ada kata percuma, diantara seribu bahasa Indonesia.
Aku tahu akan itu bukan. Walaupun kau tak akan tahu itu.

Percuma memang, hanya percuma.
Di balik kata maaf untukku yang menanti pujaan hatiku.

Inilah kata yang tersembunyi di balik awan putih bidadari itu bukan?
Jagan tersenyum Deweku, aku tahu itu.
Hanya merelakan untuk aku yang menanti hujan akan turun di muka bumi ini.

0 komentar:

Posting Komentar